Szanowni Państwo,
działając we współpracy z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych uruchomiło nowe e-usługi na platformie ePUAP:
.-wniosek o wydanie dowodu osobistego;
-zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego;
-wniosek o odpis aktu stanu cywilnego.
Są to usługi centralne, co oznacza, że zostały wystawione przez resort właściwy w danej sprawie, ale służą one do załatwiania spraw we wszystkich podmiotach, które realizują dane zadanie. Obywatele korzystając z tych formularzy, będą się zwracali do Państwa Urzędów z prośbą o realizację poszczególnych wniosków, zgłaszając np. utratę dowodu osobistego etc.
Opublikowane usługi są pierwszymi z serii e-usług wspólnie przygotowywanych z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji, których uruchomienie stanowi realizację przepisów prawa (ustawy o dowodach osobistych, ustawy o ewidencji ludności, ustawyPrawo o aktach stanu cywilnego, ustawy kodeks wyborczy oraz ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne).
O kolejnych publikacjach usług będą Państwo informowani.
Usługi są dostępne tu:
Dodatkowo, przekierowania do tych usług zostaną w niedalekiej przyszłości dodane na portalu obywatel.gov.pl.
Pragniemy też wyjaśnić, że w związku z niedawnym uruchomienie nowej wersji ePUAP – mogą pojawiać się pewne drobne problemy w funkcjonowaniu zarówno platformy jak i usług. Mogą zatem jeszcze trwać prace związane z konfiguracją nowej odsłony platformy.
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o rozpowszechnianie wiedzy o nowych usługach elektronicznych wśród obywateli.
Z poważaniem,
DEPARTAMENT EWIDENCJI PAŃSTWOWYCH MSW
Chcesz się dowiedzieć jak załatwić swoją urzędową
sprawę - kliknij na www.obywatel.gov.pl
lub zadzwoń pod numer 222 500 155